5 de maig del 2011

Alfabet imaginari de Giralt Miracle


Alfabeto imaginario és una obra del creador gràfic, dissenyador i impressor Ricard Giralt Miracle on es poden veure molts dels recursos estètics que omplen la seva obra gràfica: gravats, dibuixos, collages... aplicats tots ells a la creació de lletres. També és una obra d'Andreu Balius, qui s'ha dedicat a homenatjar l'artista buscant aquestes lletres al llarg de l'obra d'en Giralt Miracle, al principi de versos o de paràgrafs, en papers de carta, etc. Aquesta recopilació contemporània i miscel·lània té forma d'abecedari, però amb la llicència de repetir alguna lletra quan aquesta s'ha trobat en diferents dissenys. L'ús lliure dels marges és un dels aspectes que trobo més encertats (v. la transició de la g a la i, per exemple).



Amb un tiratge de 500 exemplars, es va publicar primer en paper, a principis d'enguany, a l'editorial valenciana especialitzada en tipografia i edició de llibres Campgràfic.

Recomano la visualització d'aquest espectacle a pantalla completa i sense presses.

Via el Fary

9 comentaris:

  1. Vas anar al Museu de Montserrat a veure l'exposició que li van dedicar?

    És molt bonic. gràcies per fer-nos-el a pantalla.

    Salut i lletres.

    ResponElimina
  2. Oh, oh, ooooooooh, oh ooooooooh i mil vegades oh!!

    M'encanta!!

    Amb un llibre així jo seria feliç!! :-))

    http://blogdeassumpta.blogspot.com/2010/09/pangrames.html

    Me'n regales un?

    ResponElimina
  3. L'obra d'en Giralt Miracle és molt complexe i diversa i sempre té aquest aire tant peculiar d'ell. Excel·lent entrada.

    ResponElimina
  4. Lespiell: Sí vaig anar-hi, sí. Petita però interessant. I a més hi vaig anar acompanyat d'algun blocaire que coneixes i d'altres que encara no, perquè vam visitar altres coses montserratines igual o més interessants ;)

    Assumpta: Jo amb un llibre així també seria feliç, perquè en paper no el tinc pas. Me'n regales un?

    Pisco: Sobre la seva obra segur que en saps més tu que jo...

    Clidice: ¿Oi que sí?

    ResponElimina
  5. Genial troballa. Gran feina de recopilació i edició. Gràcies (a tots) per la difusió.

    ResponElimina
  6. Si en tingues dos, te'n regalaria un, però no en tinc cap... I, mira que és maco, eh? :-))

    I tu... si en tinguessis dos, me'n regalaries un? :-DD

    ResponElimina
  7. Davit: Aquestes editorials petites que aposten per productes de tanta bellesa són imprescindibles!

    Assumpta: Si en tingués dos, en tindria dos més que tu :D Potser a canvi d'una bufanda lexicogràfica, m'ho plantejaria ;)

    ResponElimina

Quelcom a dir?